Żywisław - zwykły człowiek, zwykłe życie

Temat: Problemy z Maszyn?
dobra luz.
Wiecie sk?d "dok?adnie" mo?na ?ci?gn?? budynie do maszyny, tak, ?eby odpowiada?o to paczce 2009, i zeby dawa?o si? to otworzy? w starterze "Ra" ? Zwracam si? z tym pytaniem do matiego i gagara.
Bo jaki? czas temu ?ci?gn??em sobie w?a?nie EP07-1001. Z tym, ?e tam jest plik z formatem TGA.. a teraz wyszed? nowy format .dds. jak to przekonwertowa?, by by?o wszystko w porz?dku..? I czy aby napewno ten plik ma t? kabinke jak we wszystkich budyniach tzn bia?o-niebieska..?
Źródło: tm7.nazwa.pl/forum/viewtopic.php?t=319



Temat: Jak wrzucać na forum zdjęcia? - tutorial
Pozwolę sobie uzupełnić przewodnik dodawania zdjęć o krótką instrukcję jak korzystać z opcji dodawania załączników (przykład pod postem).


Jedną z możliwości nowego forum jest opcja bezpośredniego dodawanie zdjęć do postów. Zdjęcia przechowywane są na tym samym serwerze, co forum, nie trzeba zatem martwić się poszukiwaniami innych stron zapewniających hosting zdjęć, co konieczne było do tej pory.

ZAŁĄCZNIKI

Podczas pisania każdego tematu, pod głównym polem do wpisywania treści wiadomości (nie dotyczy opcji "szybka odpowiedź", konieczne jest wybranie przycisku "odpowiedz") dostępna jest tabelka "ZAŁĄCZ PLIK".
Po kliknięciu w przycisk "przyglądaj" otworzy się okno, w którym należy wskazać plik na lokalnym dysku komputera, który ma być dołączony do postu. Może to być zarówno plik graficzny (dozwolone formaty to gif, jpeg, jpg, png, tga, tif), jak również archiwum (ace, gtar, gz, rar, tar, zip). Maksymalny rozmiar jednego pliku to 1 MB, przy wymiarach plików graficznych do 1024x768 px.
Po wskazaniu pliku pozostaje dodać krótki komentarz opisujący go i wybrać opcję "dodaj załącznik". Po załadowaniu pliku na serwer powrócisz do strony z edycją treści postu oraz formularzem umożliwiającym dodanie następnego załącznika. Do każdego postu można dołączyć maksymalnie 20 załączników.

Niniejszy cytat pochodzi z forum.kmkolsztyn.prv.pl
Źródło: ruciane-nida.org/sercemazur/viewtopic.php?t=40


Temat: Ban
Żaden problem otworzyć plik .tga, to już potrafią neokidy z podstawówki zrobić więc szczerze wątpię w to, że nie wiesz jak je otworzyć. Po drugie link wygasł, a trzecia sprawa to temat można zamknąć skoro delikwent nie jest zainteresowany pokazaniem wszystkich screenów, a tym samym nie jest zainteresowany UB.
Źródło: fragarena.pl/viewtopic.php?t=13668


Temat: Screeny
Naciskasz klawisz
PrtSC
SysRq
I w folderze ScreenShots masz pliki w formacie *.tga aby zrobić z nich inny format musisz posiadać tgaTool i w nim odczytać plik *.tga i eksploatować do *.bmp

nie do konca jest tak jak napisales. poczatek sie zgadza - klikasz Print Screen (nad strzalkami, na samej gorze klawiatury). Screen zapisuje sie w filderze trsscreenshots w formacie tga. musisz go otworzyc za pomoca jakiegos programu graficznego, np irfanview (darmowy i prosty), wybiersz Plikapisz Jako i tam wybierasz format JPG. nastepnie screen wrzucasz na www.imageshack.us lub www.fotosik.pl .

nie eksprujt do bmp, bo wtedy screen bedzie wazyl bardzo duzo, jpg jest o wiele lzejszy.
i EKSPORTORTOWAC, a nie eksploatowac :P
Źródło: trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=169


Temat: Problem PS - błędy zapisu
Problem PS - błędy zapisu
  Podczas pracy w Photoshopie na zdjęciach dużych rozmiarów (2608 x 1952) zapisywanych w formacie PSD tworzą mi się na dysku pliki z błedami. Co bym nie robił, w jakim formacie nie zapisywał (PSD, TIFF, BMP, TGA...) pojawiają się różnego rodzaju przekłamania. Czasem są to czarne linie, czasem coś jakby solaryzacja części zdjęcia, a czasem w ogóle nie mogę otworzyć zapisanego pliku i pojawia się komunikat: "This document has been damaged by a disk error. The most likely causes of this are: a defective disk drive, a defective disk drive cable, or incorrect peripheral cable termination. Some of the pixels in this document may be invalid" Open anyway?" Jak nacisnę "Yes" to i tak nic się nie otwiera :? . Nie zauważyłem błedu jedynie przy plikach JPG, ale wolałbym ich nie używać przy dłuższej obróbce z wiadomych względów.

Dla przykładu stworzyłem nowy rysunek, zrobiłem mały gradient i zapisałem go kilka razy. Oto skutki (już pomniejszone i skompresowane oczywiście):
Pierwszy zapis
Drugi zapis
Trzeci zapis
Czwarty zapis
Źródło: cyberfoto.pl/showthread.php?t=45455


Temat: ss dla jacusia
pEMi, bardzo często ludzie wrzucając ss'y zapominają o *.tga i jeśli admin, który kazał wrzucić ss'y poprosi, to nie ma wyjścia innego tylko wrzucać, ale jeśli admin uważa, że *.bmp są wystarczające, o czym może świadczyć szybkość wrzucenia plików czy też zgadzające się ze sobą daty utworzenia i modyfikacji, to nie ma potrzeby załączać *.tga. jeśli jack o nie poprosi, to dark je z całą pewnością zamieści. odatkowo pliki *.tga służą wyłącznie weryfikacji braku zmian na ss'ach, bo niewielu umie je choćby otworzyć. Dodatkow limit czasu uniemożliwia manipulacje screan'ami, bo ja na nich jestem, a wyszedłem zaraz po tej mapce i pojawił się ten temat.

Co do ss'ów - clear. Odbanowałbym Cię, ale bana nie było. ;p Czekamy na jack'a i ciekawe czy ilość się zgadza.
Źródło: cs-puchatek.pl/showthread.php?t=29930


Temat: Cheat czy bag a może błąd w systemie ?

  Cytat:
Witam, ostatnio grzebałem sobie w folderach z WR i coś tam namieszałem. I teraz jak gram na marien i jestem żółtym to jak zrobie od razu w bazie 2 przewroty to wychodze poza plansze ;/ Wychodziloby na to ze to blad tekstury. Napewno nic tam nienamieszales bo watpie zebys umial otworzyc pliki .dds albo .tga :mrgreen:

Cytat:
Jak jestem na marien zielonym i ide po drabinie koło bazy campić i skocze u góry to tez raz byłem na dachu ;/ Moze z Panzerfusta dostales? ;p Z tego spota, jakbys sie postaral, bez zadnego cheata wszedlbys na dach ;p

Cytat:
grzebałem tam gdzie nie trzeba Nastepnym razem raczki na kolderce trzymaj :mrgreen:

do rzeczy: W czym i jakie pliki otwierales? Tuningowales je? ^^ Jesli niezmieniles ich struktury - w co watpie - to nic sie niestalo ;p

Cytat:
a moze jestem hakerem przez to ze namieszałem w systemie. Wykladka :mrgreen: :mrgreen: muhahaha ;p


Jesli obawiaasz sie ze cos naprawde "namieszales" xD to zrob "przywracanie systemi" i bedzie good ;]
Źródło: forum.warrock.com.pl/showthread.php?t=21077


Temat: Prośka o UB by MK
ja na tym screenie to widzę cząstkę tych plików, tga nie muszą się znajdywać zaraz obok bmp popatrz czy nie masz jakiś o nazwie halflife0000 możliwe że nie będziesz mógł ich otworzyć ale to będą one
Źródło: arbuzownia.nazwa.pl/viewtopic.php?t=11573


Temat: sss Maciuus__Q__{mp3}
no wlasnie nieiwem oco ci chodzi wczesniej tez chcieli o jakies tga co to znaczy ze niemozesz odtworzyc pliku czy co??

** Dodano: 23-05-2010, 19:14 **
Źródło: arbuzownia.nazwa.pl/viewtopic.php?t=2599


Temat: jak instalować skiny i mody
jak instalować skiny i mody
Skiny.
Jak zainstalować skórę do gry simtractor:
1: Pobierz plik, który zapyta Cię, czy chcesz zapisać, otworzyć lub anulować, kliknij przycisk Otwórz.
2: Po otwarciu to powinieneś mieć folder, kliknij dwukrotnie folder i widać plik stronie folderu w pliku. TGA.
3. Wyodrębnij plik na pulpicie.
4: Kopiowanie pliku i wkleić go w Start / Mój komputer / program files / simtractor 4.0, która jest także połączenie ul korzenia.
5: Program zapyta, czy chcesz przenieść, i zastąpić, ale należy skopiować oba pliki, musisz kliknąć w ruchu i zastąpienie przycisku.
6: I gotowe!


Mody.

1: Pobierz plik, który zapyta Cię, czy chcesz zapisać, otworzyć lub anulować, kliknij przycisk Otwórz.
2: Po otwarciu to powinieneś mieć folder, kliknij dwukrotnie folder i powinieneś zobaczyć kilka plików i folderów, które nazywa się "Maszyny".
3: Rozpakuj wszystkie pliki do Ciebie pulpicie.
4: Kopiowanie plików a nie folder, wklej w katalogu głównym ST główne
5: Czy taki sam jak krok pięciu sekcji Skins powyżej.
6: Przejdź na pulpicie i wprowadzić folderze Maszyny i skopiować wszystkie pliki tam.
7: znajdziecie Państwo maszyny w folderze ST korzenia, wkleić wszystkie pliki, które były w folderze mods maszyn do ul głównego katalogu głównego maszyny.
8: może poprosić sam jak krok pięciu sekcji Skins.
9: I gotowe!



Układy Farm.

1: Pobierz plik, który zapyta Cię, czy chcesz zapisać, otworzyć lub anulować, kliknij przycisk Otwórz.
2: Po otwarciu to powinieneś mieć folder, kliknij dwukrotnie folder i powinieneś zobaczyć kilka plików i folderów, które nazywa "Myfarm"
3: Rozpakuj wszystkie pliki do Ciebie pulpicie.
4: Kopiowanie wszystkich plików, ale nie Myfarm folder i wkleić w głównym ST root.
5: Czy taki sam jak krok pięciu sekcji Skins powyżej.
6: Teraz wróć do pulpitu i kliknij dwukrotnie układ gospodarstwa Myfarm folder, aby go otworzyć i skopiować wszystkie pliki w folderze.
7: Znajdziecie Myfarm w folderze Main St root, otwórz go i wklej układ gospodarstwa Myfarm pliki tam.
8: Będziesz musiał zrobić to samo, co w kroku pięciu sekcji Skins powyżej.
9: I gotowe!



Źródło: simtractory.cba.pl/viewtopic.php?t=40


Temat: [FAQ] repaintowanie i tworzenie alias'u
Pozwoliłem sobie użyczyć tych Poradników bo wiele
osób mnie się pyta jak tworzyć Repaint i Alias

Poradnik repaintowania lokomotyw i wagonów

    1) Tekstury loków i wagonów zapisane są w formacie TEXTURE oraz TGA. Otwieramy TGA Tool, w lewym górnym rogu klikamy na "File", a następnie na "Load". w okienku które sie pojawi na dole wybieramy format "Trainz" i szukamy tekstury która chcemy otworzyć, następnie klikamy na "Otwórz". Potem wybieramy znów "FileSave As" i zapisujemy teksturę w formacie Targa (TGA)
    2) Teksturę w formacie TGA otwieramy dowolnym programem graficznym np. Gimp, przemalowujemy w dowolny sposób i zapisujemy, w gimpie ważne jest to ze trzeba wybrać "Zapisz Jako" i w okienku które sie pojawi trzeba odznaczyć "kompresja RLE"
    3) Następnie usuwamy plik w formacie TEXTURE, by w folderze została tekstura jedynie w formacie TGA
    4) Tekstura w TGA musi mieć taką samą nazwę jak ta w formacie TEXTURE!!!!
    5) Tworzymy plik tekstowy (np notatnikiem) który nazywamy "nazwa_tekstury.texture", następnie
    wpisujemy w nim krótką formułkę:
    Primary=nazwa tekstury.tga
    Tile=st
    Potem zapisujemy plik tekstowy i już prawie repaint gotowy
    6) W configu loka lub wagonu wprowadzamy zmiany - wpisujemy swój config, wpisujemy kto jest autorem modelu a kto autorem repaintu itp...
    7) pakujemy repaint do formatu CDP,a potem rozpakowujemy do gry
    UWAGA!!!- tam gdzie jest "nazwa_tekstury" musi być nazwa oryginalnej tekstury- pamiętajcie że na
    publikacje repaintu musicie mieć zgodę autora modelu, jeśli nie jest to alias- pamiętajcie żeby w gimpie odznaczyć tą kopresję bo będziecie mieli biały model w grze- nie zapomnijcie usunąć starej tekstury w formacie TEXTURE.



Tworzenie Alias'u

    Tworzymy katalog z numerem kuid docelowego produktu. Np kuid 00000 11111, do środka kopiujemy wszystkie pliki jakie miał w katalogu głównym i podkatalogach oryginał lokomotywy lub wagonu. Wszystkie, w oddzielnym katalogu dajemy tylko art_icon jeśli chcemy (to niekonieczne). Potem wywalamy wszystkie pliki które mają rozwinięcie IN,IM, najlepiej wywalamy wszystko co nie jest dźwiękiem, plikiem tga lub txt. Tak będzie bezpieczniej. W configu pod linijką "kuid" dodajemy linijkę "alias". Kuid to Twój numer, a alias to kuid oryginału.



Myślę że wielu osobom się przyda


Pzdr. Skupa
Źródło: trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=332